Pop up (top layer) – maszynka do budowania listy adresowej

Autor wpisu: dnia 10 sierpnia 2011 w kategorii E-mail marketing | 0 komentarzy

Długo nic nie pisałem, ale to dlatego, że są wakacje 😉 Bywa się tu i tam i nie zawsze ma się czas, aby coś skrobnąć. Ale dobra… skoro już jestem to napiszę parę słów o torpedzie, która wystrzeli Wasze listy adresowe. Skąd wiem, że wystrzeli? Bo nie tylko każdy tak mówi, ale też doświadczyłem tego na sobie.

O czym właściwie mowa? O pop upie, a właściwie o top layerze. Jest to prawie to samo, ale jednak się różni od siebie. Może napiszę najpierw czym są pop upy i top layery oraz czym się różnią, aby nie było nieścisłości.

Pop up a top layer

Pop up jest to wyskakujące okienko, które ładuje się po załadowaniu strony. Zwykle tak to wygląda. Na pewno nieraz się z tym spotkałeś. Można w takim okienku umieścić praktycznie co tylko zapragniesz – reklamę, zapis na listę adresową, informację. Sęk w tym, że wiele przeglądarek blokuje wyskakujące okienka. Dlatego są one już nieskuteczne.

Następcą pop upów są warstwy top layer. Różnią się one tym, że są integralną częścią strony (są na warstwie) i nie są blokowane przez przeglądarki. Dlatego jakiekolwiek działania promocyjne tą metodą są skuteczne. Żeby za dużo nie mącić dalej będę używał nazwy pop up (tak się jakoś przyjęło, że na top layery też się tak mówi).

Pop up do budowania mojej listy adresowej

Przejdę do rzeczy, bo to tu jest najważniejsze. Gdzieś na przełomie października i listopada 2010 roku zainstalowałem pop upa w serwisie luszczyce.pl. Oczywiście był to ładnie wykonany graficznie pop up, z animacją, grafiką. Był ładny po prostu. W Pop upie dałem możliwość do zapisania się na poradnik łuszczycowy. Chwytliwy nagłówek, kilka faktów odnośnie poradnika i formularz zapisu.

W serwisie miałem już trochę ruchu, więc zainstalowałem tego pop upa. Aha… chcę jeszcze napisać, że działał on tylko w domenie głównej (w subdomenach nie działał – zresztą nadal w subdomenach nie działa 😉 ). Jaki był rezultat? Z dnia na dzień zapisy skoczyły ponad dwukrotnie! Czujesz to? Pół godzinki roboty i zapisy wystrzeliły w kosmos! Cały czas stosuję tę technikę i jest ona niezwykle skuteczna.

Pewnie sobie myślisz: no dobra, ale co z jakością subskrybentów? Powiem tak: jakość jest całkiem przyzwoita. Subskrybenci zapisujący się z pop upa są aktywni i są zainteresowani tematyką poradnika. Oczywiście zdarzają się rezygnacje osób, które zapisały się z pop upa – częściej są rezygnacje niż przykładowo ze strony przechwytującej. Rezygnacja jest spowodowana dwoma czynnikami. Po pierwsze subskrybent nie wie dokładnie na co się zapisuje (za dużo informacji nie można umieścić w pop upie, ale też jest taka jego funkcja, żeby gromadzić szybko subskrybentów). Po drugie ze względu na specyficzną niszę część osób szuka w takim poradniku panaceum, leku na uzdrowienie, metody na wyleczenie w łatwy sposób – a to jest niestety niemożliwe (i na takich subskrybentach mi nie zależy, więc niech rezygnują). Jednak sumarycznie i tak zapisy wzrosły ponad dwukrotnie.

I jeszcze jakby co ustawiłem, aby pop up wyświetlał się jednemu użytkownikowi raz na 2 tygodnie. To tak, żeby nie denerwować go ciągłym wyskakiwaniem pop upa.

Obecnie stosuję nadal tę technikę i daje mi ona najwięcej subskrybentów. Wynika to też z faktu, że na razie nie promuje bardziej innych metod zdobywania subskrybentów (znaczy promuję, ale nie mam tyle czasu, żeby dawały one duże korzyści, a dzięki pop upowi listy rosną same, bez wielkiego nakładu pracy).

PopAdPro – doskonały polski pop up

Na polskim rynku jedynym godnym polecenia narzędziem tego typu jest PopAdPro. Miałem przyjemność testować go i mogę powiedzieć, że jest znacznie lepszy niż konkurencyjne narzędzia tego typy z zagranicy. Kilka jego zalet:

  • ładne szablony graficzne,
  • działa bez bazy danych,
  • intuicyjna instalacja, a obsługa jest bajecznie prosta,
  • zarządzasz pop upami w jednym panelu,
  • ustawiasz jak często ma wyskakiwać pop up jednemu użytkownikowi,
  • możesz włączyć odliczanie do zamknięcia pop upa,
  • integracja z popularnymi autoresponderami,
  • nie musisz ograniczać się tylko do zapisu na listę adresową – możesz umieścić w pop upie co tylko zechcesz.

Dużo można by wypisywać. System ten jest świetny. I do tego ma jeszcze dwie ważne zalety: ma polskie wsparcie, a także autorzy systemu słuchają klientów i rozbudowują go o nowe funkcje i opcje. Więcej o PopAdPro możesz przeczytać na tej stronie: PopAdPro – system pop upów.

Tak że jakby nie patrzeć pop upy są bardzo skutecznym narzędziem do budowania listy adresowej. Sam korzystam z takich rozwiązań z powodzeniem.

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *